Setesdal vidaregåande skule

Undervisningsplanlegging for yrkesfaglærere
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Undervisningsplanlegging for yrkesfaglærere
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 373.246 H
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2022
Noter
  • Lærerens viktigste oppgave er å legge til rette for læring. Hvordan kan undervisningen i yrkesfag gjennomføres slik at elevene lærer best mulig? Hvordan kan elevene få medinnflytelse i læringsarbeidet? Boka presenterer en didaktisk relasjonsmodell som gjør det mulig å utvikle et bevisst og reflektert forhold til utdanning, undervisning og læring. Elevenes læreforutsetninger, rammefaktorer, mål, innhold, læreprosess og vurdering er hovedbegreper i modellen. Gjennom systematisk didaktisk analyse og refleksjon over utdanningsarbeid kan lærerstudenter og lærere oppnå pedagogisk utviklingskompetanse og profesjonalitet. Den nye utgaven av undervisningsplanlegging for yrkesfaglærere fokuserer på utfordringer i fagfornyelsen og Læreplanverket for Kunnskapsløftet 2020. Boka henvender seg til studenter i yrkesfaglærerutdanningen og andre som arbeider med yrkesrelatert utdanning i skole og arbeidsliv.
ISBN
  • 978-82-05-53527-5
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 5 (0)
*00001998nam  22003011  4500
*00122776
*008210712s2022    no     ar         00nob 9
*015  $a150379048$bBokbasen AS
*019  $bl
*020  $a978-82-05-53527-5$bheftet
*025  $a9788205535275
*040  $aBokbasen AS
*0820 $a373.246$zh$223/nor
*090  $c373.246$dH
*10010$aHiim, Hilde$d1952-$jNO$0(NO-TrBIB)90382913$8f
*24510$aUndervisningsplanlegging for yrkesfaglærere$cHilde Hiim og Else Hippe ; illustrasjoner: David Keeping
*250  $a4. utgave
*260  $aOslo$bGyldendal$c2022
*300  $a224 sider$billustrasjoner$c22 cm
*520  $aLærerens viktigste oppgave er å legge til rette for læring. Hvordan kan undervisningen i yrkesfag gjennomføres slik at elevene lærer best mulig? Hvordan kan elevene få medinnflytelse i læringsarbeidet? Boka presenterer en didaktisk relasjonsmodell som gjør det mulig å utvikle et bevisst og reflektert forhold til utdanning, undervisning og læring. Elevenes læreforutsetninger, rammefaktorer, mål, innhold, læreprosess og vurdering er hovedbegreper i modellen. Gjennom systematisk didaktisk analyse og refleksjon over utdanningsarbeid kan lærerstudenter og lærere oppnå pedagogisk utviklingskompetanse og profesjonalitet. Den nye utgaven av undervisningsplanlegging for yrkesfaglærere fokuserer på utfordringer i fagfornyelsen og Læreplanverket for Kunnskapsløftet 2020. Boka henvender seg til studenter i yrkesfaglærerutdanningen og andre som arbeider med yrkesrelatert utdanning i skole og arbeidsliv.
*650 0$aUndervisningsmetodikk$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aUndervisingsmetodikk$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aProfesjonsutdanning$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aProfesjonsutdanning$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aYrkesrettede skoler$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aYrkesretta skolar$2Bokbasen AS$9nno
*70010$aHippe, Else$d1933-$eforf.$jNO$0(NO-TrBIB)90520352$8f
*70010$aKeeping, David$d1952-$eillustr.$jNO$0(NO-TrBIB)99036249$8m
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Setesdal vidaregåande skule, avd. Hornnes373.246 H