Setesdal vidaregåande skule

Tilpasset opplæring: intensjoner og skoleutvikling
Huskelisten er tom
Vis
Tittel
  • Tilpasset opplæring: intensjoner og skoleutvikling
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 371.394 B
Eier
  • Sam Eyde videregående skole. Hovedkatalog
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2008
Noter
  • Fellesskolens store dilemma i dag er å forene hensyn til enhet og forskjellighet, til fellesskap og mangfold. Skolen skal både inkludere og differensiere. Hvordan disse utfordringene mestres, vil trolig påvirke den offentlige skolens framtidige status og stilling. Det henger sammen med at det fremste kvalitetskjennetegnet blant foreldre ikke er hvor god de antar at skolen generelt er, men hvor god de opplever at den lokale skolen er for deres barn. Skolens utfordring blir derfor å utvikle et fellesskap der læerer greier å møte den enkelte elev i mangfoldet av elever. Skal skolen ha rom for alle, må den ha blikk for den enkelte. Boka setter søkelyset på dette ved å belyse sentrale intensjoner for tilpasset opplæring, som danning, fellesskolen, elevvurdering og spesialundervisning. Her drøftes også skoleutvikling som virkemiddel for å realisere intensjonene om tilpasset opplæring. Særlig innovasjon, lærerrollen, skoleledelse og aksjonslæring vies oppmerksomhet. Boka henvender seg til studenter i lærerutdanning og annen pedagogisk utdanning, men også til dem som arbeider i eller med skolen. Har bibliografi
ISBN
  • 978-82-05-38043-1
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00002454cam  2200289   4500
*00121732
*008080421                a          00nob 2
*020  $a978-82-05-38043-1$bh.$cNkr 325.00
*035  $a21539
*08231$a371.394$zh$25
*096  $a371.394 B
*24500$aTilpasset opplæring$bintensjoner og skoleutvikling$cHalvor Bjørnsrud og Sven Nilsen (red.)
*260  $aOslo$bGyldendal akademisk$c2008
*300  $a246 s.
*500  $aFellesskolens store dilemma i dag er å forene hensyn til enhet og forskjellighet, til fellesskap og mangfold. Skolen skal både inkludere og differensiere. Hvordan disse utfordringene mestres, vil trolig påvirke den offentlige skolens framtidige status og stilling. Det henger sammen med at det fremste kvalitetskjennetegnet blant foreldre ikke er hvor god de antar at skolen generelt er, men hvor god de opplever at den lokale skolen er for deres barn. Skolens utfordring blir derfor å utvikle et fellesskap der læerer greier å møte den enkelte elev i mangfoldet av elever. Skal skolen ha rom for alle, må den ha blikk for den enkelte. Boka setter søkelyset på dette ved å belyse sentrale intensjoner for tilpasset opplæring, som danning, fellesskolen, elevvurdering og spesialundervisning. Her drøftes også skoleutvikling som virkemiddel for å realisere intensjonene om tilpasset opplæring. Særlig innovasjon, lærerrollen, skoleledelse og aksjonslæring vies oppmerksomhet. Boka henvender seg til studenter i lærerutdanning og annen pedagogisk utdanning, men også til dem som arbeider i eller med skolen.
*505  $aHar bibliografi
*650 1$aUndervisning$xMetoder$xTilpasset opplæring$1371.3
*699  $aDifferensiert undervisning$1371.394$2BS$9nor
*700 0$aBjørnsrud, Halvor$ered.$d1950-$jn.
*700 0$aNilsen, Sven$ered.$jn.
*850  $aSam Eyde videregående skole$bHovedkatalog$c371.394 B$f0$h0$xNOW
*850  $aSam Eyde videregående skole$bHovedkatalog$c371.394 B$f0$h4$xNOW$y2020-09-30
*850  $aSam Eyde videregående skole$bHovedkatalog$c371.394 B$f0$h0$xNOW
*850  $aSam Eyde videregående skole$bHovedkatalog$c371.394 B$f0$h4$xNOW$y2020-09-30
*850  $aSam Eyde videregående skole$bHovedkatalog$c371.394 B$f0$h4$xNOW$y2021-06-04
*850  $aSam Eyde videregående skole$bHovedkatalog$c371.394 B$f0$h4$xNOW$y2021-06-04
*996  $uhttps://sam-eyde-vgs.mikromarc.no/mikromarc3/Detail.aspx?Unit=6471&db=sam-eyde-vgs&ID=17251&SU=6471$zlocal
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Setesdal vidaregåande skule, avd. Hornnes371.394 B