Forfatter
Tittel Undervisningsplanlegging for yrkesfaglærere
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Lærerens viktigste oppgave er å legge til rette for læring. Hvordan kan undervisningen i yrkesfag gjennomføres slik at elevene lærer best mulig? Hvordan kan elevene få medinnflytelse i læringsarbeidet? Boka presenterer en didaktisk relasjonsmodell som gjør det mulig å utvikle et bevisst og reflektert forhold til utdanning, undervisning og læring. Elevenes læreforutsetninger, rammefaktorer, mål, innhold, læreprosess og vurdering er hovedbegreper i modellen. Gjennom systematisk didaktisk analyse og refleksjon over utdanningsarbeid kan lærerstudenter og lærere oppnå pedagogisk utviklingskompetanse og profesjonalitet. Den nye utgaven av undervisningsplanlegging for yrkesfaglærere fokuserer på utfordringer i fagfornyelsen og Læreplanverket for Kunnskapsløftet 2020. Boka henvender seg til studenter i yrkesfaglærerutdanningen og andre som arbeider med yrkesrelatert utdanning i skole og arbeidsliv.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001998nam 22003011 4500
*00122776
*008210712s2022 no ar 00nob 9
*015 $a150379048$bBokbasen AS
*019 $bl
*020 $a978-82-05-53527-5$bheftet
*025 $a9788205535275
*040 $aBokbasen AS
*0820 $a373.246$zh$223/nor
*090 $c373.246$dH
*10010$aHiim, Hilde$d1952-$jNO$0(NO-TrBIB)90382913$8f
*24510$aUndervisningsplanlegging for yrkesfaglærere$cHilde Hiim og Else Hippe ; illustrasjoner: David Keeping
*250 $a4. utgave
*260 $aOslo$bGyldendal$c2022
*300 $a224 sider$billustrasjoner$c22 cm
*520 $aLærerens viktigste oppgave er å legge til rette for læring. Hvordan kan undervisningen i yrkesfag gjennomføres slik at elevene lærer best mulig? Hvordan kan elevene få medinnflytelse i læringsarbeidet? Boka presenterer en didaktisk relasjonsmodell som gjør det mulig å utvikle et bevisst og reflektert forhold til utdanning, undervisning og læring. Elevenes læreforutsetninger, rammefaktorer, mål, innhold, læreprosess og vurdering er hovedbegreper i modellen. Gjennom systematisk didaktisk analyse og refleksjon over utdanningsarbeid kan lærerstudenter og lærere oppnå pedagogisk utviklingskompetanse og profesjonalitet. Den nye utgaven av undervisningsplanlegging for yrkesfaglærere fokuserer på utfordringer i fagfornyelsen og Læreplanverket for Kunnskapsløftet 2020. Boka henvender seg til studenter i yrkesfaglærerutdanningen og andre som arbeider med yrkesrelatert utdanning i skole og arbeidsliv.
*650 0$aUndervisningsmetodikk$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aUndervisingsmetodikk$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aProfesjonsutdanning$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aProfesjonsutdanning$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aYrkesrettede skoler$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aYrkesretta skolar$2Bokbasen AS$9nno
*70010$aHippe, Else$d1933-$eforf.$jNO$0(NO-TrBIB)90520352$8f
*70010$aKeeping, David$d1952-$eillustr.$jNO$0(NO-TrBIB)99036249$8m
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening