Forfatter
Tittel Gnistrende undervisning: håndbok i klasseledelse og undervisningsdesign
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Boken er en inspirerende og praktisk bok for deg som er lærerstudent, nyutdannet lærer eller erfaren lærer og ønsker å videreutvikle deg som klasseleder. Boken tar for seg viktige områder som tidskontroll, oppmerksomhetsstyring og lærerens autoritet og utstråling. Den handler om å ta kontroll over en maurtue og litt om å kjøre radiobil. Boken diskuterer også hvordan man på en forskningsinformert måte kan drive målrettet endrings- og utviklingsarbeid. Andre utgave er oppdatert med to nye kapitler om motiverende klasseledelse og lærerens kroppsspråk og 50 nye øvelser. Stoffet visualiseres gjennom eksempler fra film og litteratur. Hvordan skaper Michelle Pfeiffer den gode timen i Dangerous minds? Hva kan Elias Rukla og Ask Burlefot lære oss om kjedsomhet og engasjement i skolen? Hvorfor kommer den idealistiske læreren Marianne i Kongsvik ungdomsskole til kort i møtet med elevene? Bokens hovedbudskap er at veien til en tilpasset opplæring for 100 % av elevene i skolen går via god klasseledelse.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001941nam 22002891 4500
*00123250
*008191028s2020 no ar 00nob 9
*015 $a150332738$bBokbasen AS
*019 $bl
*020 $a978-82-05-52477-4$bheftet
*025 $a9788205524774
*040 $aBokbasen AS
*0820 $a371.1024$zh$223/nor
*0821 $a371.102$zb$223/nor
*090 $c371.102$dM
*10010$aMoltubak, Jørgen$d1972-$jNO$0(NO-TrBIB)10056777$8m
*24510$aGnistrende undervisning$bhåndbok i klasseledelse og undervisningsdesign$cJørgen Moltubak
*250 $a2. utgave
*260 $aOslo$bGyldendal$c2020
*300 $a313 sider$c22 cm
*520 $aBoken er en inspirerende og praktisk bok for deg som er lærerstudent, nyutdannet lærer eller erfaren lærer og ønsker å videreutvikle deg som klasseleder. Boken tar for seg viktige områder som tidskontroll, oppmerksomhetsstyring og lærerens autoritet og utstråling. Den handler om å ta kontroll over en maurtue og litt om å kjøre radiobil. Boken diskuterer også hvordan man på en forskningsinformert måte kan drive målrettet endrings- og utviklingsarbeid. Andre utgave er oppdatert med to nye kapitler om motiverende klasseledelse og lærerens kroppsspråk og 50 nye øvelser. Stoffet visualiseres gjennom eksempler fra film og litteratur. Hvordan skaper Michelle Pfeiffer den gode timen i Dangerous minds? Hva kan Elias Rukla og Ask Burlefot lære oss om kjedsomhet og engasjement i skolen? Hvorfor kommer den idealistiske læreren Marianne i Kongsvik ungdomsskole til kort i møtet med elevene? Bokens hovedbudskap er at veien til en tilpasset opplæring for 100 % av elevene i skolen går via god klasseledelse.
*650 0$aKlasseledelse$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aKlasseleiing$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aLærerrollen$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aLærarrollen$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aUndervisningsmetodikk$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aUndervisingsmetodikk$2Bokbasen AS$9nno
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening